"Yeryüzündeki şartların düzelmesi, sadece bilimsel buluşlardan çok ahlaklı bir yaşama düzeninin gerçekleşmesine bağlıdır."

24 Haziran 2009 Çarşamba

ÇİZİK GİDERME-PASTA-CİLA

Çizik Giderme ya da Pasta İşlemi Nedir?
Metalik boyanın anlamı boyanın üzerinde vernik olmasıdır, yani aracınızın rengini veren boya tabakasının üzerinde ayrıca bir vernik tabakası vardır. Opak boyada ise vernik boyanın içine yedirilmiştir parlaklığını buradan alır.
Evinizin parkeleri, mobilyaları çizildiğinde nasıl sistre yaptırıyorsunuz ve çizikler yok oluyorsa pasta işleminde de etki budur. Hepinizin bildiği gibi bu işlem sırasında parkenizin üstünden bir katman alınır ve siz her yeri toz içerisinde bulursunuz. Pasta sırasında da aynı işlem aracınızda olur, fakat su ile yapıldığından ortalık tozlanmaz su ile akıp gider. Kuru yapılabilen bir işlem olsaydı verniğinizin ortada toz gibi uçtuğunu görebilirdiniz.
Metalik boyada bu işlem sırasında, aracınızın boyası polisaj makinesinin ağzındaki beze çıkmaz, çünkü üzerindeki şeffaf vernik tabakasını inceltirsiniz ve boya katmanına ulaşmadan işlem biter. Fakat verniğiniz incelmiş olur. Kılcal çizikler boyanızın değil verniğinizin üzerinde olurlar. Yanlış olan nokta, boyaya bir şey olmuyor diye sürekli yaptırılmasıdır, çünkü verniğiniz aracınızın boyasının ayrılmaz bir parçasıdır.
Genelde Eski Reno 9 lar ve Tempralar üzerinde görmeye alışkın olduğumuz güneş yanığı olmuş, boyanın solması işte bu vernik tabakasının zamanla incelmesi ve bir süre sonra tamamen yok olmasıdır.
Boyanızın parlaklığını vernik tabakası verir, eğer aracınıza her ufak çizikte pasta uygulatırsanız bir süre sonra gerçek boyanıza kadar verniği aldırırsınız ve geri dönüşü sadece tekrar aracın boyanmasıdır. Opak renklerde ise boyanızın çıktığını direk görürsünüz çünkü üzerinde vernik tabakası yoktur.
Araçtaki Çiziklere İlişkin:
Aracınızın üzerinde bulunan çizik eğer tırnağınıza takılacak kadar derinse hiç uğraşmayın çaresi pasta değildir. Düşünün bir çizik nasıl yok olur? Çiziğin yok olması demek çiziğin çevresinin çizik ile aynı seviyeye gelmesi demektir. Çünkü siz pasta işlemi sırasında çiziği doldurmuyorsunuz, çiziğin çevresini çiziğin derinliği ile eşitliyorsunuz. Eğer çizik tüm boya ve vernik tabakanızı yok edecek kadar derinse ve altında aracın astarını veya sacını görüyorsanız bu çiziğin çevresini astara kadar kazıyarak çiziği yok edebilirsiniz.
Cila ve Boya Koruma Arasında ki Fark:
Cilalama işlemi bir nevi boya korumadır, fakat boya koruma için kullanılan malzemeden daha niteliksiz bir malzemedir. Cilalama işleminden sonra aracınız parlar fakat bu parlama en iyi koşullarda en fazla 1 ay olur. Cila aracın üzerinde fazla tutunamaz yıkama ve güneşin etkisi ile akar gider. Boya koruma ise araç üzerine daha çok yapışır ve kalitesine ve bakımına göre 1 yıla kadar dayanır.
Cila ya da boya koruma hiç bir şekilde aracınızın boyasına zarar vermez, pasta gibi boya üzerindeki katmanın alınması değil tam tersi boya üzerine katman ilave edilmesidir.
Cila ve Boya Korumanın Tarafınızdan Yapılması:
Birçok arkadaşın söylediği kendiniz yapın o kadar para vermeyin ise yanlıştır. Birincisi bu işlemler düzgün uygulama yapılan bir yerde özel aletler ile yapılır siz asla elinizle bu işlemi yapamazsınız, homojen olarak boyanıza yediremezsiniz, çok güzel yaptığını iddia eden arkadaşlar cilanızı kendiniz yaptığınızda, aracınızı güneşin altına çekin ve boyanızın üzerindeki dalgalı gölgeleri izleyin.
Kuş Pisliği İle İlgili Olarak:
Kuş pisliği boya koruma olan bir arabada size sadece zaman kazandırır, asla sürekli bir koruma sağlamaz. Koruma olmayan bir arabada kuşun cinsine bağlı olarak boyaya zarar verme süresi 6 saat–2 gün iken koruma olan bir arabada bu süre 2 gün–5 gündür. Görür görmez üşenmeyin temizleyin. Önce pisliğin üzerine su döküp bir süre bekleyin, daha sonra bastırmadan dairesel hareketler ile biraz silin ve tekrar su dökün biraz daha silin çıkana kadar bu işleme böyle devam edin, asla fazla bastırmayın veya pisliği yaymayın. Acele ederseniz pislik çıkar çizik kalır.
Aracın Yıkanması:
Aracınızı kendiniz yıkadığınız zaman araç için üretilmiş olan şampuanlardan faydalanın, bulaşık deterjanı iyi köpürür fakat uzun vadede zarar verir. İki adet süngeriniz olması en iyisidir, süngerin bir tanesi ile aracınızı temizleyin, diğeri ile lastik ve jantları. Bu iki süngeri asla karıştırmayın. Her ne kadar süngeri yıkasanız da mutlaka gözeneklerinde çamur, toprak parçaları kalır. Süngerleri uzun süre kullanmayın. 10–15 yıkamada bir yenileyin. Fırça ile yıkamayın, yıkatmayın. Otomatik araba yıkama cihazından kesinlikle uzak durun. Aracı sünger ile yıkamaya başlamadan önce mutlaka araç üzerindeki çamuru alın, mümkünse basınçlı su makinesi kullanın. Güneş altında yıkama yapmayın.
Boya Koruma Zararlı mıdır?
Bir kez boya koruma yapılmış arabada koruma işlemine devam edilmezse hiç yapılmamış araba gibi olur, herhangi bir ekstra zararı yoktur, sadece koruması devam etmez.

Aracınızı illa da kendiniz cilalamak isterseniz silikon içermeyen cilalardan herhangi birini kullanabilirsiniz genel olarak hepsinin içeriği aynıdır.

Cilayı elle yaptığınızda ve tam yediremediğinizde herhangi bir zararı yoktur, sadece üzeri yağlı bir tabakaymış gibi dalgalar oluşur bunu geçirebilmenin yolu üzerinde uygulanan cilanın alınabileceği kadar hafif bir pasta işlemi yapmaktır. Bu işlemi siz yapamazsınız makine ile yapılması gerekir eğer tekrar elle pasta yapmaya çalışırsanız daha da içinden çıkılmaz bir hal alır. Kılcal çiziklerin yok edilmesinin yolu spiral işlemi uygulanmasıdır. Bu işlem hasar sonrası boyanan arabanın üzerine yapışan toz parçacıklarının, boyadan alınması işlemi ile aynıdır. Yani son derece hızlı rotasyonel dönen taşlama makinesi gibi bir makinenin üzerine pasta koyularak bol su ile pasta işlemi yapılması.

Hiç yorum yok: